2.Türkçenin tarihi gelişimi.
3.Türklerin kullandığı alfabelerin araştırılması.
4. Dede Korku Hikâyelerinin Türk edebiyatı açısından önemi, hikâyelerdeki İslâmiyet etkisi, devam eden eski Türk geleneklerinin incelenmesi, araştırılması.
5. Destan kavramı, destanların toplumların hayatı için önemi, oluşumları ve Türk destanlarının incelenmesi.
6.Tanzimat, Milli edebiyat ve günümüze ait hikaye örneklerinin incelenmesi.
7. Hikâye yazma.
8. Şiir panolarının hazırlatılması.
9. Roman, hikâye veya şiir tahlilleri.
10. Kutadgu Bilig, Divanü Lügati’t-Türk ve Atabetü’l Hakayık hakkında genel bilgi.
11. Tasavvuf, Tasavvufi kavramlar ve Tasavvufi Halk Edebiyatı hakkında genel bilgi.
12. Ali Şir Nevai, Hayatı, Edebi Kişiliği ve eserleri hakkında bilgi
13. Divan edebiyatı hakkında genel bilgi.
14. Fuzuli’nin, hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
15. Baki’nin, hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi
16. Nef’i ve Nabi’nin hayatları, edebi kişilikleri ve eserleri hakkında genel bilgi.
17. Halk edebiyatı ile divan edebiyatının karşılaştırılması.
18. Evliya Çelebi (Seyahatname) hakkında inceleme
19. Yaşayan herhangi bir sanatçıyla (aktör, şair, yazar...) söyleşi
20. Mevlana’da evrensel sevgi anlayışı ve sema, şeb-i aruz gibi kavramların araştırılması.
21. Ahmet Hamdi Tanpınar ve Evliya Çelebi’de beş şehrin ele alınması, bu şehirlerin ortak
ve farklı yönlerinin tespiti
22. “Medyada Edebiyat” arşivi hazırlatma
23. Orta Oyunu ya da Karagöz Hacivat oyunu hazırlanıp sergilenmesi.
24- Divan şiirlerinde kullanılan en az 20 adet imgenin belirlenmesi.
25- Divan şiirlerinde kullanılan en az 20 adet mazmunun belirlenmesi.
26- Divan şiirlerinde betimlenen sevgili tipinin özelliklerinin belirlenmesi.
27- Yaşayan şairlerin hayatlarını anlatan tezkire hazırlanması.
28-Proje konusuyla ilgili pano hazırlama
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder