08 Eylül 2022

Ünite - Konu Anlatım Performansı ve Değerlendirmede Kullanılacak Ölçütler

 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı'nda uygulanacak Ünite-Konu anlatım performansıyla ilgili ayrıntılar şu şekildedir:

PERFORMANS TANITIMI: 

  • Her sınıf düzeyinde konular- üniteler her iki dönemde de öğrenciler tarafından oluşturulmuş gruplar tarafından anlatılacaktır.
  • Her konu 2-3 kişi tarafından anlatılacaktır. Bu haliyle aynı ünitenin farklı bölümleri farklı gruplar tarafından anlatılacaktır.
  • Gruplar konularını konu-ünite dağıtım çalışması sırasında belirlenen zamana kadar hazırlayıp belirtilen zamanda sınıfta sunacaklardır. 
  • Her öğrenci mutlaka ders anlatımına katılmak zorundadır.
  • Ders saatinin 30 dakikasında konu anlatılacak, son on dakikası içerisinde konuyla ilgili olarak hazırlanmış mini sınav uygulanacaktır.
  • Her gruba kendileri için oluşturulmuş klasörler atanacaktır. 
  • Tüm konular ve üniteler oluşturulan bu klasörlerin sahibi Edebiyat Öğretmeninizdir. 
  • Tüm grup üyeleri "düzenleyici" yetkisiyle görevlendirilecektir.
  • Bu klasörlerin içinde Google Jamboard ve Google Forms sayfası bulunacaktır.
  • Bu klasördeki belgelerin kullanılış amacı ise şu şekilde olacaktır:
    • Google Jamboard: Konunun ders sırasında tahtada anlatırken kullanılacak paylaşımlı tahta uygulamasıdır. Öğrenciler bu tahta uygulaması üzerinden dersi anlatacaklardır.
    • Google Forms sayfası: Konu anlatımı sonrasında 10 dakika içinde bitirilebilecek ve görevli öğrenciler tarafından hazırlanacak mini sınav uygulaması için eklenmiştir.

KONU ANLATIMI PERFORMANSI DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

HAZIRLIK:
  • Konu - Ünite anlatımı hazırlıkları aşamasında istediğiniz her türlü kaynağa başvurabilirsiniz. İnternet üzerindeki tüm siteleri ve içeriklerini kullanabilirsiniz.
  • Kullanılan tüm internet siteleri ve diğer kaynaklar(basılı kaynaklar-konu anlatımı kitapları- ve süreli yayınlar-dergiler- bu kategoride yer almaktadır.) mutlaka Google Jamboard belgesinin sonunda açılacak "KAYNAKLAR" bölümünde mutlaka belirtilmelidir. Bu bölüm oluşturulmadığında size verilecek "Konu Anlatım Puanı"ndan on (10) puan düşülecektir.
  • Hazırlık çalışmaları sırasında oluşturulan ve sizlerle paylaşılmış tüm dijital belgelerin etkin olarak kullanılmasından sorumlusunuz. 
    • Konu-ünite sunumu için Google Jamboard, 
    • mini sınav oluşturmak için Google Formlar 
sayfaları ayrı ayrı doldurulması gerektiğini ve tüm bu kaynakların sınıfınızdaki öğrencilerin kullanımına açılacağını unutmayın. Her birinin hazırlanmaması puanınızdan yirmi (20) puan düşmesine sebep olacaktır.
  • Sunuma hazırlık kısmında konunun tamamen kaynaklardan alıntılarla işlenmemesi esastır. Bu nedenle her konu içerisinde mutlaka özgün örnekler -öğrenciler tarafından konuya uygun olarak tasarlanmış ve materyal, cümle, kitap tanıtımı ya da bilgisi vb.-  yer almalıdır.  Edebiyat konularında en az üç (3) özgün örnek, dil bilgisi konularında ise en az altı (6) özgün örnek bulunması gerekmektedir. Bu özgün örnekler arama motorlarında kesinlikle bulunabilir olmamalıdır. Özgün örnekler sunuma "Özgün Örnek" başlığı altında eklenmelidir. Özgün örneklerin belirtilen sayıdan az olması ya da hiç olmaması durumunda "Konu Anlatım Puanı"ndan on (10) puan düşülecektir.

SUNUM: 
  • Okulun işleyişinden kaynaklı herhangi bir durum(sunumun yapılacağı güne sınav denk gelmesi, Rehberlik ve okul idaresi tarafından düzenlenecek seminer, hastalık nedeniyle rapor alınması vb.)  olmadığı sürece konuların sunumu önceden belirlenen takvime uygun olarak yapılacaktır. 
  • Konu sunumunun gerçekleşeceği tarihte herhangi bir sebep göstermeden konunun anlatılmaması durumunda ya da devamsızlık durumunda okul idaresi tarafından kabul edilen bir rapor getirilmediği takdirde puan olarak  sıfır (0) girilecektir. 
  • Sunum günü raporlu olan öğrenciler raporlarının bitiminden sonra Edebiyat Öğretmeninizle belirlenecek bir tarihte konularının sunumunu gerçekleştireceklerdir.
  • Sunumda görevli tüm öğrenciler mutlaka konunun anlatılmasına katkıda bulunacaktır. Konu anlatım süresi olan otuz dakika içinde her görevli öğrencinin eşit süreyle anlatıma katılması gerekmektedir. 
  • Sunum sırasında öğrencilerin mutlaka dikkat etmesi gereken konular vardır. Konu anlatımında aşağıdaki davranış ve durumlara dikkat etmeyen öğrencilerden on (10) puan düşülecektir.
    • Konuyu ders sunumundan okumamalı,
    • Arkadaşlarıyla göz teması kurmalı,
    • Örnekler için sınıf arkadaşlarından en az iki  kişiye söz vermeli,
    • Sınıf arkadaşlarıyla ilgili örnekler vermemeli,
    • Sınıf arkadaşlarına karşı davranışlarını kontrol etmeli.
  • Sunumun mutlaka otuz (30) dakikada bitirilmesi gerekmektedir.
  • Sunum sonrasında konuyu anlatan öğrencilerin dinleyenler olarak değerlendirmesi istenecektir.  Bununla ilgili akran değerlendirme formlarına buradan ulaşabilirsiniz.

DEĞERLENDİRME:

  • Her sunumun sonunda mutlaka Mini Sınav uygulanmalıdır. 
  • Mini Sınavdaki sorular yüz (100) üzerinden değerlendirilecek şekilde cevap anahtarı oluşturulmalıdır.
  • Sınavdaki soruların tamamının çoktan seçmeli sorulardan oluşmasına gerek yoktur.  Doğru-yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme ya da kısa cevaplı sorulardan oluşabilir.
  • Cevap anahtarında hata olan grupların tüm üyelerinden on (10) puan düşülecektir.
  • Cevap anahtarında geri bildirim ekleme zorunluluğu yoktur. Ancak hazırlanan tüm dijital kaynakların görüntüleme yetkisiyle tüm sınıfla paylaşılacağı ve sınavlara hazırlık metinleri haline geleceği unutulmamalıdır. Bu nedenle cevap anahtarına geri bildirim eklemek edebiyat sınavlarınıza iyi bir hazırlık olacaktır.
  • Her mini sınavın ayarlar kısmında bulunan "Notları Yayınlama" kısmı mutlaka "Daha sonra manuel incelemenin ardından" olarak seçilmelidir.

Performans uygulaması, dijital belgelerin kullanımı konularında ilerleyen zamanda çeşitli açıklamalar yapılacak, kullanımı kolaylaştırmak için videolar ve görseller paylaşılacaktır. Bu konuda Duyurular sayfasını mutlaka kontrol ediniz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Drama Gösterisi Performansı ve Kullanılacak Ölçütler

2023-2024 Eğitim Öğretim yılı için ilk defa deneyeceğimiz performans çeşididir. Özellikle öğrenilecek konuyu dramatik sanatlardaki yeteneğin...